RSS Feed

Παίζοντας με τις ταμπέλες

Ελπίδα, Αθήνα, 20, φοιτήτρια στο Ρέθυμνο

Από πού ξεκινάς να εξιστορείς κάτι όταν δεν ξέρεις καλά καλά κι εσύ ο ίδιος που ακριβώς βρίσκεται η αρχή; Ίσως η αρχή να βρίσκεται στις πρώτες τάξεις του δημοτικού που έπαιζα μόνο με τα αγόρια και δεν είχα κορίτσια φίλες γιατί με θεωρούσαν «αγοροκόριτσο», ίσως λίγο αργότερα, που άρχισα να νιώθω αμήχανα όταν βρισκόμουν γύρω από συμμαθήτριές μου, ίσως όταν είδα ερωτικά συνειδητά για πρώτη φορά κοπέλα..

Ήμουν δεν ήμουν 12 όταν κατάλαβα ότι δεν ταιριάζω στα καλούπια και στις νόρμες που φρόντιζαν να μου πλασάρουν οι γύρω μου..Την Γ. την ήξερα από μωρό, ήταν 2 χρόνια μεγαλύτερή μου και μέχρι εκείνη τη στιγμή νόμιζα ότι όλο αυτό που ένιωθα για εκείνη, συγκαταλεγόταν στα όρια του προτύπου μιας μεγαλύτερης φίλης.. Ώσπου, με τον καιρό κατάλαβα ότι ήμουν ερωτευμένη.. Πέρασαν τα χρόνια, έκανα σχέσεις με αγόρια, έχοντας όμως στο πίσω μέρος του μυαλού μου ότι αυτό που ζούσα δεν ήταν αυτό που πραγματικά ήθελα.. Ένα καλοκαίρι, λοιπόν, η Γ. μου αποκάλυψε ότι ήταν bi..Η χαρά μου δεν περιγραφόταν..Με την αφέλεια μιας έφηβης ερωτευμένης κοπέλας, της είπα ότι μου αρέσει και ότι είμαι κι εγώ bi (ακόμα και τότε δίσταζα να παραδεχτώ ότι είμαι gay)..Η αντίδρασή μου την πάγωσε, καθώς τόσα χρόνια θεωρούσε ότι όλο αυτό που είχαμε ήταν καθαρά φιλικό και αρνήθηκε ευγενικά..Πέρασαν κάποιες βδομάδες ώσπου μου είπε ότι κι εγώ της αρέσω και ότι θα ήθελε να δοκιμάσουμε..Συναντηθήκαμε το επόμενο απόγευμα..Ήταν όλα όπως πριν, τίποτα διαφορετικό, πέρα από την ανυπομονησία μου να δοκιμάσω το φιλί με γυναίκα..Μετά από πολύωρες βόλτες, κάτσαμε κάπου και λέγοντάς μου «ή τώρα ή ποτέ», με φίλησε..Σε μια μόνο στιγμή έχασα τον κόσμο κάτω από τα πόδια μου, φιλούσα μια άλλη κοπέλα! Ήταν απλά ένα φιλί κι όμως για μένα ήταν η στιγμή που πείστηκα ότι εδώ βρίσκω τον εαυτό μου πραγματικά..

Με τον καιρό, η Γ. κατάλαβε ότι όλο αυτό ήταν μια εφηβική φάση και ότι πλέον πέρασε.. Κάτι τέτοιο όμως δεν ίσχυε και για μένα.. Από εκείνη τη στιγμή, ένιωθα πλέον σίγουρη για τον εαυτό μου και έκανα το πρώτο coming out μου σε φίλους και στην αδερφή μου (η οποία παρεπιπτόντως την ίδια στιγμή μου αποκάλυψε πως κι εκείνη είναι bi 😛 ).. Σε όλο το γυμνάσιο, πέρασα τα χρόνια μου ακούγοντας διάφορες φήμες για μένα, υπαρκτές ή μη, φορτώνοντάς με με χιλιάδες ταμπέλες (από αγοροκόριτσο, έως λεσβιάκι) και δεν έλειψαν οι φορές που κόντεψα να πιαστώ στα χέρια με ρατσιστές και στενόμυαλους συμμαθητές μου.. Δεν ήταν η εμφάνισή μου, ούτε η συμπεριφορά μου που με πρόδιδε, ήταν το γεγονός ότι εμπιστευόμουν άτομα που δεν ήταν έτοιμα (λόγω ηλικίας; λόγω χαρακτήρα; λόγω συνήθειας;) να αποδεχτούν κάτι διαφορετικό, με αποτέλεσμα να μεγαλοποιούν τα γεγονότα και η πληροφορία ότι είμαι λεσβία να ακούγεται σε όλο το σχολείο και όχι μόνο..

Πέρασε λίγος καιρός μέχρι να κάνω την πρώτη μου σχέση με κοπέλα.. Εκεί ήταν η τελευταία φορά που δίστασα να παραδεχτώ ότι είμαι όντως gay..Ήταν μια συνομήλική μου και ερωτευτήκαμε κατευθείαν.. Ήμασταν μαζί για ένα χρόνο όταν η μητέρα της κατάλαβε ότι είμαστε ζευγάρι..Ακολούθησαν κάτι απειλητικά τηλεφωνήματα του στυλ «αν δεν αφήσεις την κόρη μου, θα τα πω όλα στους δικούς σου» κλπ κλπ, συνοδευόμενα από ανάλογο λεξιλόγιο, τα οποία ναι μεν με ταρακούνησαν και με τρόμαξαν, αλλά δεν ήταν αρκετά για να με κάνουν να αρνηθώ την ταυτότητά μου..Την άλλη μέρα, παρουσία της αδερφής μου, είπα εγώ η ίδια στη μάνα μου ότι μου αρέσουν τα κορίτσια..Ήμουν 15 μισό..Οι πρώτες αντιδράσεις δεν ήταν και οι καλύτερες, αφού ξέσπασε σε κλάμματα και απέφευγε για κάποιες μέρες να με κοιτάξει, αλλά με τον καιρό η κατάσταση βελτιώθηκε.. Το συζήτησε (απ’ότι έμαθα εκ των υστέρων) με τον πατέρα μου και τη θεία μου και άρχισε να το βλέπει με άλλο μάτι..Σιγά σιγά, άρχισε να συζητάει μαζί μου και να ρωτάει πράγματα για τα συναισθήματά μου πάνω σε αυτό το θέμα..Όταν κατάλαβε ότι επιτέλους ένιωθα ελεύθερη και σίγουρη για τον εαυτό μου, το αποδέχτηκε.. Μαζί με εκείνη και όλοι οι συγγενείς και οι οικογενειακοί μας φίλοι.. Πλέον, 4-5 χρόνια αργότερα σχεδόν όλοι στην οικογένειά μου γνωρίζουν την ταυτότητά μου και είναι απόλυτα συμφιλιωμένοι με αυτήν, σε σημείο να γνωρίζουν και τις εκάστοτε σχέσεις μου και να υπάρχουν και φιλικά συναισθήματα και από τις δύο πλευρές κι εγώ νιώθω πιο ελεύθερη από ποτέ..

Όλος ο περίγυρός μου γνωρίζει ότι είμαι gay (βασικά, queer δηλώνω σε άτομα του lgbtiq κύκλου μου, αλλά σε γονείς και μεγαλύτερους άντε να εξηγείς και τα πιο σύνθετα..:P) και με αποδέχονται γι’αυτό που πραγματικά είμαι.. Ξέρω ότι είμαι υπερβολικά τυχερή που έχω τέτοια στήριξη από την οικογένειά μου και είμαι ευγνώμων για αυτό..Κατανοώ ότι μπορεί οι μεγαλύτεροι να έχουν μεγαλώσει με άλλες αξίες και πρότυπα, όμως η αλλαγή στην κοινωνία δεν μπορεί να συμβεί αν δεν αλλάξουμε και εμείς οι ίδιοι..Γι’αυτό απλά εύχομαι όλοι κάποια στιγμή να συνειδητοποιήσουν ότι τη μεγαλύτερη σημασία στη ζωή την έχει η αγάπη, ανεξαρτήτως παραλήπτη, και μόνο όταν αποδεχτεί ο ένας τον άλλον θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε μπροστά ως κοινωνία..

Σχολιάστε

